Tuesday, February 1, 2011

Segalanya telah terjawab...

Setelah melangkahkan kaki ke Sultan Hisamuddin,hati ini berasa sungguh tenang.seperti tiada apa yang berlaku.
Dalam hati ini,sentiasa menyebut nama Allah.Doa tidak putus-putus.Aku hanya berserah pada Allah.

Aku mendengar announcment tentang keputusan STAM2010.Sayup2 saja kedengarannya.Lalu aku dan Aishah bergegas untuk ke blokA agar lebih dekat utk mndengar.Alhamdulillah,2orang mumtaz sofi.Aku tertanya siapalah yang mumtaz sofi tu..

Rakan-rakan masing2 mengucapkan tahniah.hati kecilku berkata,"alah,macamla dorg tau sape yg dapat mumtaz sofi tu".Aku hanya menganggap itu merupakan doa mereka.Aku berserah saja padaNya.

Aku melangkah kaki ke dewan.Dengan penuh ketenangan aku berjalan.Zikir dihati aku tidak lupa.Aku melihat senarai nama pelajar mumtaz.Alhamdulillah namaku tertera pada nombor2.

Subhanallah..doaku untuk dapat mumtaz sofi akhirnya dikabulkan Allah.Perasaan gembira,jiwa yang berbunga-bunga.Begini rupanya perasaan orang yang berjaya.Baru aku dapat rasakannya.

Kejayaan ini bukan kejayaan aku seorang tetapi buat ibuku dan guru-guruku.Tanpa mereka aku tidak jadi seperti ini.Terima kasih Ya Allah...

Buat adik2 yang lain yang sedang menuntut ilmu STAM,bittaufiq wannajah kullukum.Yang penting semangat dan keyakinan sentiasa ada pada diri dan jiwa.Datangkan hati ketika menuntut ilmu.Jangan kedekut ilmu dan jangan lupa pada ilmu.Amalkan dalam kehidupan.

Namun dalam kegembiraan,masih ada lagi yang bersedih.Mungkin ada hikmah disebalik semua ini.Tidak semestinya Allah berikan kejayaan buat kita selalu.Yang penting,pabila gagal bangkitlah kembali.Ingat pada yang Satu.

Aku akan meneruskan perjuanganku seterusnya.Dalam perjuangan aku mendambakan keredhaanMu Ya Allah.Aku ini seringkali membuat kesalahan.Aku berasa kerdil dan hina..

~damba cinta Mu~

1 comment: